dimarts, 13 de desembre del 2011

Seguiment d'un cas: aspectes a treballar

Dos aspectes que es contemplen a la reeducació del cas són:

Per una banda, aprendre a utilitzar correctament l’agenda escolar com un hàbit diari i quotidià de treball. Ha de ser una eina que l’ajudi a organitzar-se i, d’aquesta manera, l’ajudarà tenir més seguretat i confiança en si mateix.

Per altra banda, aprendre a treballar des de l’autoinstrucció. Aquest és un mètode per ensenyar-li que davant de qualsevol tasca ha de parar, pensar i actuar. Aquest li servirà per disminuir la seva impulsivitat i aconseguir millors resultats en les tasques que realitzi. De la mateixa manera, aquest exercici d’autocontrol també li servirà a nivell personal i emocional, doncs li farà pensar abans de respondre impulsivament a sentiments i emocions.

Per treballar l’autoinstrucció s’utilitza el programa “Párate y piensa” de Kendal on es combinen les tècniques conductuals i cognitives per la millora de la concentració i la reflexivitat. Es procura el desenvolupament del pensament seqüencial a partir de la funció reguladora del llenguatge mitjançant l’ús d’autoinstruccions. Per fer-ho es modelen en veu alta els passos a seguir i també es poden afegir autopreguntes que milloren els processo reflexius.

Què és el que he de fer? DEFINICIÓ

Pensar en totes les possibilitats. APROXIMACIÓ

Concentrar-me en una concreta. FOCALITZACIÓ

Després de pensar, escollir. ELECCIÓ DE RESPOSTA

Valorar si ha fet un bon treball o si ha comès errors. Si els he fet he de concentrar-me més, anar més a poc a poc. AUTOAVALUACIÓ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada