Tenint en compte que és un nen amb dificultats d’atenció i organització. Per això ha d’esforçar-se en tenir un ordre i una organització per aconseguir instaurar uns hàbits correctes de treball i estudi que li facilitin les tasques.
Així, la reeducació haurà de contemplar el tractament cognitiu-conductual, unes pautes educatives per als pares i unes tècniques cognitives-conductuals per aplicar a l’escola.
A nivell cognitiu, els objectius de treball són:
- Augmentar l’autoestima i la motivació.
- Afavorir la capacitat atencional i establir un pensament organitzat respecte les conseqüències del comportament i es busquin alternatives.
- Afavorir la capacitat d’autocontrol i desenvolupar habilitats socioemocionals.
A nivell conductual, els objectius són:
- Afavorir la capacitat d’autocontrol (sobretot en tasques escolars)
- Afavorir la capacitat d’atenció i concentració.
- Entrenament en estratègies de solució de problemes.
A nivell de reforç psicopedagògic, els objectius són:
- Recuperació i consolidació d’aprenentatges escolars específics, com la lectura (mecànica i comprensiva), l’escriptura, l’ortografia (natural i arbitrària), la cal•ligrafia i el càlcul.
- Tècniques per crear hàbits de treball i estudi: ensenyar a organitzar-se el temps, el mètode adequat, l’ambient d’estudi, la preparació a exàmens...
- Ensenyar recursos per les tasques escolars que afavoreixin les respostes adequades davant els problemes d’atenció i impulsivitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada