dijous, 15 de desembre del 2011

seguiment d'un cas: pràctica d'una sessió

Aquesta setmana vaig preparar una sessió d’intervenció amb la meva tutora i l’he portada a terme juntament amb ella. Tenint en compte que els aspectes principals a treballar amb el cas són l’atenció i concentració, l’estructuració espacial, la lateralitat i les habilitats socials, a la sessió es pretenia treballar l’estructuració espacial i l’atenció, així vaig decidir treballar a partir d’un puzle i seguint el programa d’autoinstruccions que us vaig comentar a l’última entrada. Quan se li va proposar l’activitat se li va demanar que anés verbalitzant el que havia de fer seguint el programa que ja s’havia treballat en altres sessions, de manera que el nen havia de pensar en primer lloc què és el que havia de fer, llavors pensar en totes les possibilitats (per exemple, podia començar per les cantonades, o pels costats, o per una part, etc.), llavors havia de pensar en quina podria ser la millor i triar-ne una, i un cop fet el puzle se li demana que valori el seu treball, és a dir, si li ha costat molt, o si s’ha trobat amb alguna dificultat. L’activitat es va realitzar amb èxit, ja que el nen ja coneix els passos del programa i és capaç de seguir-los, tot i que a vegades cal ajudar-lo amb el raonament sobre quina és la millor estratègia a utilitzar. A continuació, es va realitzar una fitxa extreta del material Projecte d’activació de la Intel·ligència de l’Editorial Cruïlla on hi havia un dibuix (una nena que tenia al seu voltant quatre animals) i al costat quatre quadrats on havia de dibuixar els animals en funció de la situació d’aquests respecte la nena (davant, darrere, dreta i esquerra). Per acabar, se li van proposar dos jocs (memory o Lince) i ell havia de triar-ne un.

La valoració de la sessió és que aquesta va ser molt profitosa i interessant, vaig plantejar les activitats que havia planificat prèviament amb la tutora, el nen va mostrar una actitud participativa en tot moment i jo vaig poder treballar directament aquells aspectes que s’havien identificat en l’exploració com a aptituds a millorar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada